Het stadsbedrijf is flink aan het vernieuwen. Denk aan nieuwe systemen voor bewoners om in te loggen, meldpunten voor bewoners om kapotte elementen in de stad te melden of de manier van afval verwerken zelf. Deze vernieuwingen dienen op een manier gecommuniceerd te worden aan de bewoners van de gemeente. De vraag is allen ‘hoe?’.
Het yopro team is samen met het stadsbedrijf een fotoshoot gaan opzetten, met de gedachte dat de foto’s multifunctioneel zijn. Het idee is om een stock basis te maken zodat er bij iedere uiting van het stadsbedrijf een bijpassende foto zou zijn. Denk aan online blogs, kranten artikelen of (digitale) banners in de stad. Op deze manier zou er een crossmediale functie van de foto’s ontstaan, wat zorgt voor meer herkenning bij de bewoners en dus bijdraagt aan het vergroten van de betrokkenheid bij het stadsbedrijf. Zo zijn wij een dag aan de slag gegaan om het volledige bedrijf vast te leggen voor de lente periode. Alle activiteiten rondom de lente zijn vastgelegd, zodat er een minimale basis voor drie maanden ligt.